Sunday, February 13, 2011

KINI AKU SEDAR.....

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM~~~


ALHAMDULILLAH...
pujian syukur kepada ALLAH...
hati ini kembali tenang setelah sekian lama...
kini aku sedar...
nasihat drpd kawan2 yg byk membantu...
banyak memberikanku kesedaran...
perbuatanku salah selama ini...
tiada ikatan yang dibenarkan dan diredhai ALLAH...
 melainkan ikatan pernikahan...
selain itu...
 tiade ape hubungan yang dibenarkan....
 walaopun pada asalnya hanya sebagai "KAWAN"...

............

ALLAH beriku kekuatan...
 untuk memperbetulkan segalanya...
 atas kesilapan yang aku lakukan sendiri...
Dulu...
 diri ini yang selalu berdiri di hadapan...
 memberi peringatan dan nasihat pd adik2 dan rakan2...
 agar menjaga hubungan lelaki perempuan...

"Wahai orang-orang yang beriman! Mengapa kamu mengatakan sesuatu yang tidak kamu kerjakan?. (Itu) sangatlah dibenci di sisi ALLAH jika kamu mengatakan sesuatu yang tidak kamu kerjakan."
~SURAH AS-SAFF, AYAT KE-2 & 3~

Namun...
aku juga manusia biase yang banyak melakukan kesilapan...
tidak dinafikan...
aku juga pernah terlibat...
 walaupun antara kami masih menjaga antara satu sma lain...
tidak seperti kebanyakan pasangan2 di luar sna...
walaupon demikian...
INGATLAH!!!
niat tidak sesekali menghalalkan cara...
sbb jgn kita lupa...
  ade orang ke-3 yang sentise menunggu...
menyuntik jarum2..,
 yang akn membuatkan kita terlena dalam khalayan...
sebelum ianya terjadi...
sedarlah wahai diri...

...........

selalu aku tertanya pd diri sendri...
kita mengakui bahwa ayat2 Al-Quran itu benar...
namun...
 mengapakah diri ini masih mahu meneruskan juga hubungan...
yang tidak dijamin penghujungnya itu???...

"Perempuan-perempuan yang keji untuk laki-laki yang keji, dan laki-laki yang keji untuk perempuan-perempuan yang keji(pula), sedangkan perempuan-perempuan yang baik untuk laki-laki yang baik, dan laki-laki yang baik untuk perempuan-perempuan yang baik, dan laki-laki yang baik untuk perempuan-perempuan yang baik(pula). Mereka itu bersih dari apa yang dituduhkan orang. Mereka memperoleh ampunan dan rezeki yang mulia(syurga)"
~SURAH AN-NUR, AYAT KE-26~

ayat diatas telah cukup menjelaskan...
 janji ALLAH pd hamba2nya...
tetapi knapa kita masih melakukannya???...
seolah2 tidak mempercayai pd janji ALLAH itu...
ASTAGHFIRULLAHALAZIM...
beristighfar diri ini sebentar...

.........

tanpa disedari...
menitis air mataku... 
mengenangkan segala perbuatanku...
sudah jauh rupanya aku tersimpang...
jauh dari sudut hati ini...
tidak dinafikan...
masih terselit lg perasaan pdnya...
mana tidaknya...
sejak sekolah rendah hinggalah sekarang...
suatu masa yang sangat2 lama...
semua yang mengetahui pasti kagum...
betapa setianya kami hingga sekarang...
namun...
bukan setia padanya yang ku harapkan...
 andai murka ALLAH yang aku dapat...
NAUZUBILLAH...

.............

kini ku sedar...
akhirnya...
aku mengambil langkah sendri...
berbekalkan kekuatan yang ade...
aku menggunakan orang tengah...
sebagai jalan penyelesaian...
kerana...
diri ini x mampu berdepan dengannya..
kerna aku takut...
aku akan tewas lagi...
aku akui...
aku kaum HAWA yg lemah...
dicipta dari tulang rusuk yang bengkok..
cukuplah berkali2 aku tumbang sebelum ini...
kini...
tidak akan aku mengalah lagi...
TIDAK SESEKALI!!!...

..............

dan ALHAMDULILLAH...
ALLAH membantu mujahadahku...
dia dpt menerimanya...
sedikit demi sedikit...
moga ALLAH memberinya petunjuk...
dan ingatlah selalooo...
REZEKI, JODOH dan MATI...
telah ditentukan ALLAH sejak azali lagi...
andai ada jodoh...
pasti akan bertemu nanti...
dan ku harap...
pertemuan itu adelah yang lebih baik...
iaitu pertemuan di saat kami disatukan...
satu-satunya pertemuan yang diredhai ALLAH...
andai tiada jodoh...
aku percaya...
ade sejuta hikmah di sebaliknya...
kerana ALLAH telah sediakan...
 insan yang lebih baik buatnya...
kerana perancangan ALLAH itu yang terbaik...

..............

kini...
kuserahkan segalanya pd ALLAH...
dan aku yakin dan percaya...
pilihan ALLAH buatku suatu hari nanti...
adelah PILIHAN YANG TERBAIK...









Aminnnnnnnnn~~~~


2 comments:

  1. very good.. truskan istiqamah..
    really hope that one day i will be given a strength like yours..
    everytime i tried to change..
    i will be give up..
    dont know when it will be the "taubat nasuha"
    kekuatan perlu dicipta bkn dinanti rite?

    P/s:sory gune prof. anonymous.. hope not to be an annoying person here=)

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah, syukran~~~...btw, sy pon masih sedang usaha lg...risaw jgak tkot tertumbang lg...syukran ats comment saudara/saudari...=)

    ReplyDelete